Zakon o zaštiti prava pacijenata
Zahtjev za izdavanje preslike medicinske dokumentacije
Na temelju članka 38. Statuta Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju “Kalos” Vela Luka, a u svezi odredbe članka 23. Zakon o zdravstvenoj zaštiti (Narodne novine br. 150/08, 71/10, 139/10, 22/11, 84/11, 154/11, 12/12, 35/12, 70/12, 144/12, 82/13, 159/13, 22/14, 154/14 ), ravnateljica Damira Bojić, dr.med. dana 19. lipnja 2015.godine, donosi
P R O T O K O L
POSTUPANJA PO ZAHTJEVU ZA ZAŠTITU PRAVA OSOBA
Točka 1.
Ovim Protokolom utvrđuje se postupak po zaprimljenom zahtjevu za zaštitu prava, odnosno, po pritužbi/prigovoru (u daljnjem tekstu: pritužba) osobe koja koristi svoje pravo na zdravstvenu zaštitu, a s ciljem razrješenja problema na koji se ukazuje pritužbom.
Ovim Protokolom Bolnica izrađuje i obvezna je primjenjivati postupak za podnošenje i rješavanje pritužbe koji osigurava sljedeće:
1. popis osoba za kontakt,
2. sustavan pregled pritužbe i rješenje o pritužbi od ravnatelja ili, po njemu, ovlaštene osobe,
3. određivanje vremenskog roka za davanje odgovora na pritužbu,
4. rješenje o pritužbi koje mora biti u pisanom obliku i upućeno pacijentu, a mora uključivati ime osobe za kontakt u Bolnici, poduzete korake u preispitivanju, rezultate provedenog postupka pritužbe i datum završetka, i
5. postupak preispitivanja pružene kvalitete zdravstvene zaštite upućivanjem pritužbe jedinici za osiguranje i unapređenje kvalitete zdravstvene zaštite ili drugim povjerenstvima koja se bave pitanjem kvalitete, ako se smatra potrebno.
Točka 2.
Sukladno odredbama Zakona o zdravstvenoj zaštiti, svaka osoba ima pravo neposredno ili pisanim putem zatražiti od ravnatelja zdravstvene ustanove, a u njegovoj odsutnosti od zamjenika ravnatelja ili jednog od pomoćnika ravnatelja, zaštitu svojih prava s obzirom na kvalitetu, sadržaj i vrstu zdravstvene usluge koja mu se pruža.
Pacijent/obitelj ima pravo uputiti pritužbu/prigovor na kvalitetu, sadržaj i vrstu zdravstvene usluge koja mu se pruža, a ukoliko je osoba maloljetna ili nema poslovnu sposobnost, pritužbu/prigovor upućuje roditelj/staratelj/skrbnik.
Točka 3.
Osoba koja je nezadovoljna određenim postupkom u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju “Kalos” (u daljnjem tekstu: Bolnica) i smatra da su povrijeđena njezina prava, zahtjev za zaštitu svojih prava može upisati u Knjigu žalbe, iznijeti usmeno ravnatelju ili osobi iz točke 2. ovog Protokola, ili putem e-mail adrese: prituzba@kalos.hr ili putem pošte, ili ubacivanje prigovora u kutiju za pritužbe, koja se nalazi na recepciji Bolnice.
Ako je zahtjev za zaštitu prava podnesen usmeno, o istom se sastavlja službena zabilješka s osnovnim podacima koji sadrže: ime i prezime podnositelja, adresu, sadržaj zahtjeva, i koja se potom predaje na urudžbeni zapisnik.
Po pozivu osobe iz točke 2., zabilješku sastavlja liječnik – Voditelj odjela, glavna sestra Bolnice – pomoćnik ravnatelja za sestrinstvo/odjelna sestra, glavni fizioterapeut/koordinator ili voditelj odjela/voditelj odsjeka ustrojstvene jedinice u kojoj radi zaposlenik na kojeg se odnosi zahtjev za zaštitu prava, odnosno na koju se odnosi zahtjev iz nekog drugog razloga.
Točka 4.
Knjiga žalbi nalazi se na recepciji Bolnice te je dostupna 24 sata dnevno.
Na svakom bolničkom odjelu/ambulanti, mora biti jasno istaknuta oznaka gdje se nalazi Knjiga žalbe, a kutija za ispunjene obrasce za prijavu pritužbi/prigovora nalazi se na recepciji Bolnice.
Voditelj odjela za usluge u obvezi je, jedanput tjedno, izvršiti pregled Knjige žalbe, s ciljem kontrole postupanja po upisanim zahtjevima, koje podrazumijeva prosljeđivanje zahtjeva na razmatranje ravnatelju, odnosno, nadležnim tijelima Bolnice, koji kontrolu potvrđuje potpisom u knjizi žalbe (uz naznaku datuma pregleda).
Točka 5.
Pritužba upisana u Knjigu žalbe, po potrebi se kopira za potrebe podnositelja, a jedan primjerak se prosljeđuje ravnatelju putem dostavne knjige.
Uz pritužbu se prilažu prateći dokumenti, ako ih je podnositelj dostavio, te se arhiviraju kao jedinstveni predmet.
Točka 6.
Kada ravnatelj, ili od njega ovlaštena osoba, zaprimi pritužbu, ista se odmah dostavlja voditelju ustrojstvene jedinice na koju se pritužba odnosi, te se traži očitovanje o navodima u pritužbi od osoba na koje se pritužba odnosi.
Voditelj ustrojstvene jedinice dužan je detaljno istražiti problem na koji ukazuje pritužba, te odmah otkloniti eventualne nepravilnosti, a potom dati ravnatelju pisano obrazloženje u svezi s navodima u pritužbi, i o poduzetim mjerama radi otklanjanja problema.
Točka 7.
Nakon što ravnatelj dobije traženo očitovanje od voditelja odnosno zaposlenika, analizira dostavljena očitovanja i pisanim putem daje u roku od 8 dana odgovor osobi koja je podnijela pritužbu.
Ukoliko ravnatelj ocijeni potrebnim, pozvati će podnositelja pritužbe radi traženja dodatnog obrazloženja.
Ako se u postupku utvrdi da je došlo do povrede radne dužnosti od strane radnika, pokreće se postupak utvrđivanja odgovornosti radnika.
Točka 8.
Ravnatelj Bolnice ili osoba koju on ovlasti, obvezan je, bez odgađanja, postupiti po prigovoru i o poduzetim mjerama pisanim putem obavijestiti podnositelja najkasnije u roku od 8 dana od dana zaprimanja pritužbe.
Ako osoba nije zadovoljna poduzetim mjerama, zaštitu svojih prava može zatražiti kod ministra nadležnog za zdravstvo, nadležne komore, odnosno kod nadležnog suda.
Točka 9.
Postupak rješavanja anonimnog prigovora, isti je kao i kada je zahtjev podnesen od poznate osobe, ali Bolnica nema mogućnosti dostavljanja odgovora osobi koja je podnijela prigovor.
Točka 10.
S ovim Protokolom trebaju biti upoznati pacijenti i osoblje, objavom na web stranici Bolnice.
Točka 11.
Dokumentacija vezana za pritužbu arhivira se i čuva prema utvrđenim pravilima.
Točka 12.
Svakih šest mjeseci izrađuje se izvješće o zaprimljenim zahtjevima koje se dostavlja Povjerenstvu za unutarnji nadzor Bolnice i Jedinici za kvalitetu zdravstvene zaštite Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju “Kalos”.
Izvješće mora sadržavati podatke o:
– ime prezime i adresa podnositelja pritužbe,
– ime, prezime i adresa pacijenta,
– datum podnošenja pritužbe,
– kratak opis razloga za podnošenje pritužbe,
– kratak opis poduzetih mjera za utvrđivanje činjenica,
– informacija o eventualno izrečenim sankcijama.
Točka 13.
Ovaj Protokol objavljen je na oglasnoj ploči Bolni ce i web stranici Bolnice dana 19.06.2015. godine, te stupa na snagu danom objave.
Broj: 310/2015.
Ravnateljica:
Damira Bojić, dr.med.
specijalist fizikalne medicine i rehabilitacije